Geweldige thriller met een vleugje horror

Marloes 22 april 2020
Jules heeft gereageerd op een vage advertentie waarin gevraagd werd om een oppasser voor een appartement. Het blijkt een appartement in één van de meest karakteristieke gebouwen van Manhattan te zijn: het Bartholomew. Geen enkel appartement mag langer dan een maand leegstaan, en voor de komende drie maanden zal Jules de nieuwe bewoner zijn. Ze wordt er royaal voor betaald en dat kan ze wel gebruiken na haar ontslag, relatiebreuk, verlies van haar woning en zonder familie om op terug te vallen. Wat heeft ze immers te verliezen?

In het complex gelden strenge regels: je mag geen bezoek ontvangen, je moet elke nacht in je appartement slapen en je mag de overige bewoners niet lastigvallen. Jules krijgt contact met wat andere bewoners, waaronder andere oppassers, maar wanneer een bewoner verdwijnt en er vreemde dingen gebeuren, voelt Jules zich niet meer veilig en weet ze niet wie ze nog kan vertrouwen.

Wat is dit een fantastische thriller! Door het gebruik van tijdsprongen ligt het tempo hoog en ben je direct benieuwd wat er nu precies gebeurd is. Je wordt in het verhaal gegooid en kunt niet meer stoppen, je wordt compleet meegesleept. De geheimen worden langzamerhand prijsgegeven, het boek is razend spannend en zorgt op verschillend momenten voor hartkloppingen, ook omdat er verschillende plotwendingen in zitten die je absoluut niet aan ziet komen. En dat einde... wauw! Het verhaal gaat een kant op die ik totaal niet had verwacht toen ik aan het boek begon, maar dat zijn nu juist de wendingen waar ik van houd. Een ontzettend ingenieus plot, interessante personages, intense spanning en een vleugje horror maken van dit boek een echte pageturner en een must-read. Lees dit boek en laat je verrassen en overdonderen!

4.5⭐️

Meer recensies van Marloes