Een spannende puzzel vol plotwendingen

Marloes 30 mei 2020
J.T. LeBeau is een wereldberoemde, uitermate succesvolle thrillerschrijver. Van zijn boeken zijn miljoenen exemplaren verkocht en hij staat bekend om zijn plotwendingen. Niemand ziet die aankomen. De schrijver zelf is ook een mysterie, want niemand weet wie hij is, zelfs zijn uitgever niet. Maria denkt dat ze erachter is gekomen wie LeBeau is, maar zij is gewaarschuwd, net als de lezer.

Want voordat je het boek gaat lezen, wil J.T. LeBeau dat je drie dingen weet:
1. De politie wil me aanklagen voor moord.
2. Niemand weet wie ik ben. Of hoe ik het heb gedaan.
3. Als je denkt dat je weet wie ik ben, kom ik achter jou aan.

Ben je al nieuwsgierig? Mooi, want meer kan ik ook niet over de inhoud van dit boek vertellen zonder te veel weg te geven. Dit is echt zo’n boek dat je zo onvoorbereid mogelijk moet gaan lezen, om compleet verrast te worden! Want net als J.T. LeBeau is ook Steve Cavanagh erg goed in het schrijven van plotwendingen. Niets is wat het lijkt, het boek is een grote puzzel - wat en wie moet je nu wel of niet geloven? - en vrijwel ieder personage verbergt wel iets. Het boek is snel geschreven, bestaat uit veel korte hoofdstukken, wordt verteld vanuit verschillende, steeds wisselende perspectieven en door de vele plotwendingen wordt het een echte pageturner, omdat je op een gegeven moment gewoon móet weten hoe alles in elkaar zit. Het is een meeslepend, goed geconstrueerd verhaal dat je het liefst in één keer uit wilt lezen. De waarheid is absoluut verdraaid, maar dat maakt dit ook een verdraaid goed boek!

Meer recensies van Marloes