Intens

Marlou 20 juni 2020
Tijdens de eerste twee hoofdstukken 'proef gelezen' te hebben dacht ik nah, een feitenopsommende schrijfstijl met wat geromantiseerde oorlogsverhalen eromheen. Maar, na een paar dagen won tóch mijn nieuwschierigheid en heb ik het boek gekocht. En daar heb ik geen spijt van!

Het is een bizar verhaal, ik heb al veel oorlogsboeken gelezen maar absoluut nog geen die een verhaal verteld zoals deze.
Het was spannend, mooi en erg bizar.
Roxane zet een heel duidelijk en diep beeld neer van hoe mensen zich in deze periode hebben gevoeld. Het bekroop me. Alles is zo glashelder geschreven en eerlijk, na een tijdje vond ik het wel lekker dat het niet de 'normale schrijfstijl' had die ik gewend ben te lezen en absoluut niks geromantiseerd.
Ik kon het boek amper wegleggen ik MOEST weten wat er zou gebeuren en hoe het zou aflopen.
Het verhaal loopt dwars door (voor mij) bekende en onbekende personen uit dit stukje geschiedenis en verbind ze op een goede manier aan elkaar.
Ik heb gehuild, gelachen en me ook verschrikkelijk machteloos gevoeld tijdens dit boek. Dit boek maakt wel weer duidelijk dat deze geschiedenis zich nóóit meer mag herhalen.
Ik ben blij dat dit verhaal verteld is en ik kennis heb mogen maken met de ontzettend dappere familie Brilleslijper.
Bedankt Roxane!

Meer recensies van Marlou