Een bijzondere thriller. Zeer boeiend, nieuwsgierig makend spannend.

MarritZ 07 juni 2020
‘De rest van de waarheid’ vertelt het verhaal van een vrouw die door een voorval een aantal dagen uit haar geheugen mist. Als ze ontdekt dat haar vriendin in dat tijdsbestek is vermoord probeert ze uit alle macht de missende schakels terug te vinden. Tijdens dit gevecht moet ze opboksen tegen opborrelende jeugdtrauma’s, strand haar huwelijk en langzaam begint ze de grip op haar leven te verliezen. Na het horen van een muziekstuk beseft ze hoe de moord is gepleegd, maar als de politie haar relaas niet serieus neemt en ze weer op straat staat neemt ze een besluit dat bizar eindigt.

Dit is een thriller waarin je langzaam meegezogen wordt in de geestelijke pijn van de hoofdpersonage. Je wilt haar verlossen van de beklemming waarin ze is terechtgekomen. Het verhaal gaat je onder de huid zitten, zeker als je in je jeugd zoiets hebt meegemaakt. De spanning is vanaf het begin voelbaar en wordt meer en meer opgebouwd. Een reuze spannend verhaal met goed doordachte plotwendingen. Je denkt te weten hoe het zit, niet dus, de eindplot zag ik niet aankomen. Terugbladerend ontdek je in het verhaal hints. Ik vond dit boek interessant en erg intrigerend. Deze bijzondere thriller krijgt van mij 4,5*.

Meer recensies van MarritZ