Spannend psychologisch spel!

MarritZ 13 januari 2024
In één woord: Wow! Wat een verhaal! Bij toeval stuitte ik een tijd geleden op de roman ‘In de schaduw van de driehoek’ van deze auteur en was meteen onder de indruk. Vervolgens las ik haar eerste thriller ‘De rest van de waarheid” en werd meteen een fan. ‘Dodelijke leugen’ vind ik nog indrukwekkender. Spannend en meeslepend tot het eind. By far het beste dat de auteur tot nu toe uit de pen heeft laten vloeien.
Het verhaal begint met een behoorlijk heftige proloog. De toon van onderhuidse spanning is meteen gezet en blijf je tot het eind door voelen.
Van een moment van verveling is zeker geen sprake. Er gebeurt veel in dit verhaal, maar daar houd ik juist van. Net als van het verkrijgen van puzzelstukjes, die ik op weg naar het einde van een verhaal in mijn fantasie op de juiste plek mag proberen te leggen. Net toen ik dacht te weten hoe alles in dit verhaal in elkaar paste werd ik op het verkeerde been gezet door een verrassende wending. Onverwachte plotwendingen maken voor mij een verhaal boeiend. Je blijft nieuwsgierig naar hoe het verhaal gaat aflopen, naar wat het hoofdpersonage nog meer moet doorstaan om met zichzelf in het reine te komen.
De auteur laat het hoofdpersonage wel heel dichtbij de lezer komen door in de Hannah hoofdstukken de ik-vorm te gebruiken. Gaandeweg sluipt Hannah haar gedachtewereld ook in je eigen hoofd, waarbij verschillende emoties voelbaar zijn: schuldgevoel, boosheid, verdriet maar ook verbazing en ontroering.
De prettige schrijfwijze in combinatie met de korte hoofdstukken maakt dat je door blijft lezen.
Zeer genoten van deze thriller. Spannend en intrigerend. Een echte pageturner. Stemt ook tot nadenken hoe je met je eigen herinneringen omgaat. Ik waardeer Dodelijke leugen met ****1/2.

Meer recensies van MarritZ