Panter - Brecht Evens

marthecrappe 08 juni 2021
Panter is een graphic novel geschreven door Brecht Evens. Het boek gaat over Kristientje die haar kat verliest. Die avond komt panter te voorschijn. Panter lijkt op het eerst zicht een leuke en lieve panter, maar verder in het verhaal merk je ook dat de panter een donker kantje geeft. Verder In het verhaal verliest Kristientje haar knuffel, nadat deze haar had proberen waarschuwen voor Panter. Panter vind deze terug in panterwereld. Waar alles mooi, leuk en vrolijk is. De knuffel is eigenlijk niet haar echte verloren knuffel, maar een vriend van panter die ook een donker kantje geeft. Op het einde geven ze een feest voor Kristientje haar verjaardag. Op dit feest worden ook meerdere vrienden van Panter uitgenodigd.

Het was de eerste keer dat ik een boek van Brecht Evens las, maar ik was aangenaam verrast. Hij gebruikt een speciale techniek om de tekeningen te maken en gebruikt ook geen tekstballonnetjes, dit vond ik leuk. Het was ook leuk hoe hij Panter op veel manieren geschilderd had. Zo is geen één tekening identiek. Ik vond het wel moeilijk om te begrijpen wat nu het thema van het boek is. Ik zou Panter zeker aanraden. Ik vond het een leuk boek en zou zeker nog eens een boek van Brecht Evens lezen.