Eerste deel van…..

Martijn 02 september 2023
Vol verwachting ben ik Jackdaw gaan lezen. Met op de achterkant: ‘De nieuwe pageturner van de meester van de serail-killer thriller’, kan het haast niet anders dan dat het een lekker lezend, superspannend boek is.
Ik heb het boek met plezier gelezen, maar de superspanning kwam mijns inziens niet helemaal tot zijn recht. Er zitten veel plotwendingen in en ook de nodige ‘tussenstukjes’, wat deels de snelheid en ook deels de spanning uit het boek haalt,
Door het verhaal heen, weet de schrijver ook de nodige humor in te brengen. Ik heb regelmatig met een glimlach gelezen. Op zich is dit een verrassende combi: humor in een spannende thriller. Maar dit element vond ik weldegelijk geslaagd.
De plotwendingen en uitstapjes lijken een voorbode van de volgende delen, waar nog veel open einden aan bod zullen gaan komen.
Als zelfstandig boek is het wat zwak, want veel verhaallijnen vragen om meer uitdieping en uitleg. Maar als start van een serie heeft het véél potentie!

Meer recensies van Martijn