Divers en open

Martijn 11 oktober 2020
In de beschrijving van het boek gaat het nadrukkelijk over de impact van (social) media op het leven van Thomas Geel. Onderliggend aan het verhaal is dit zeker aanwezig, maar het boek blijkt vele thema’s bij elkaar te brengen.

Slechte jeugd, familiebanden, vriendschappen, racisme, ongelijkheid, impact van de media, allemaal thema’s die vervlochten worden in dit boek.
Nelleke Noordervliet brengt al deze thema’s kano samen in een alleszins lekker lezend boek. Ondanks de soms wat moeilijke literaire taal die ze bezigt, leest het boek vlot en is het boeiend. Je blijft benieuwd naar het vervolg van het boek en ‘het waarom’....
Uiteindelijk komen de antwoorden op de vragen, maar er blijft twijfel....

De benoemde thema’s worden in het boek allemaal gebruikt, wat knap is, maar het is wel jammer dat door de hoeveelheid thema’s eigenlijk geen van de thema’s écht uitgewerkt wordt. En dit geeft een wat onbevredigd en ‘net niet’ gevoel.
Voor mij blijft een tegenstelling hangen: ‘een diepzinnig boek, wat oppervlakkig blijft’.

Meer recensies van Martijn