Heerlijk zomerboek

Marvelle014 06 juli 2019
In een notendop gaat het over Julia die té jong zwanger raakt, de baby houdt, vervolgens nog moet afstuderen en een omgeving die hier natuurlijk ook een mening over heeft.
Julia Jonkers, jong single en zwanger, is een mooi, vlot en grappig boek. Het is mooi, omdat het over de jonge Julia gaat die 1 van de grootste beslissingen in haar leven neemt, namelijk het krijgen van een baby. En dan niet samen met een partner, maar ze zal er alleen voor komen te staan. Arthur vindt de zwangerschap namelijk helemaal niks en weet hier niet goed mee om te gaan. De struggle tussen beide is goed weergeven. Je wordt er echt ingezogen.
Het is een vlot boek, omdat de schrijfstijl die Kim hanteert licht is. Ze blijft niet lang hangen, er zit een lekkere vaart in en ondanks dat het onderwerp (alleenstaand ouderschap) best pittig kan zijn, is het vlot, van deze tijd en luchtig dus.
Het is grappig, want Julia beschrijft situaties die voor velen heel herkenbaar zijn. Julia vindt overal wat van en is zeer kritisch, wellicht zelfs een mopperkont. Zwangere vrouwen, behoren wat haar betreft toe aan de fleecevestenbrigade en haar klasgenoten (verbeten wereldverbeteraars) noemt ze paardenstaarten. Ze heeft er allemaal niet veel mee en dat maakt het erg leuk.
Echt een aanrader. Ik geef het alle 5 de sterren. 6 zelfs als dat kon :)

Meer recensies van Marvelle014