Escapisme ten top

Mascha1971 26 januari 2021
Heerlijk een boek over boeken! Geen literaire roman maar een escapisme ten top. Laura doet alles wat ik ook zou willen doen: in een boekwinkel werken, een literair festival organiseren, redacteur bij een uitgeverij. Ik heb al meerdere boeken van deze schrijfster gelezen, maar aan deze heb ik tot nu toe het meeste plezier beleefd. Ik kon het niet weg leggen. Heb het in een avond uitgelezen. In deze tijden dat er niet zoveel kan en mag is lezen voor mij een manier om de zorgen van het alledaagse leven te vergeten. En Katie Fforde doet je even alles vergeten. Haar beschrijving van een zeer aantrekkelijke literaire schrijver is geweldig. Wat mij wel opvalt aan haar boeken is dat haar hoofdpersonage altijd een vrouw is die ongenadig hard werkt en geen idee heeft hoe geweldig ze is, dat moeten anderen haar vertellen. Misschien dan toch een link met de werkelijkheid? Hoe dan ook, heerlijk om te lezen!

Meer recensies van Mascha1971