Panter van Brecht Evens

MatisseDumon4B 08 juni 2021
Ik heb de graphic novel "Panter", geschreven door Brecht Evens gelezen. Het boek gaat over een klein meisje die haar katje verliest. Ze voelt haar alleen en is dus zeer blij en verrast als er plots een panter uit de onderste lade van haar kast komt. Panter is de prins van Panterland en hoewel hij heel lief en leuk is, heeft hij ook een maniakale blik in zijn vervormde ogen. Ik vond dit een zeer mooie beschrijving die ik heb gelezen in het artikel. Nadat Panter hem veel bezig houd met Kristientje probeert haar knuffel Kristientje te waarschuwen, maar ze heeft niks door... Het verhaal heeft nog een zeer onverwacht en verrassend plot.

Ik heb dit boek gekozen omdat ik me echt aangetrokken voelde door alle mooie kleuren en tekeningen. Ik had soms een beetje moeite met het verhaal te volgen maar ik vind toch dat Brecht heel mooi met tijd en ruimte speelt. Ik heb van het boek genoten, maar ik zou niet echt opnieuw een graphic novel lezen. Ik denk dat ik het bij de normale strips houd. Maar voor de mensen die eens iets anders willen: Ik zou zeggen: "probeer het eens, misschien is het iets voor jou."