Geslaagd derde deel van de vernieuwde serie over Hotel de Korenwolf

meesterth0mas 25 oktober 2022
Mijn lievelingsserie van vroeger over Hotel de Korenwolf is er nu in een nieuw jasje. Na het boek “Het geheim van de verliefde hulpkok” en “De reis met de vliegende leunstoel” is er nu het boek “De truc met de dollende dassen”. Nog steeds geschreven door Jacques Vriens met nieuwe illustraties van Iris Boter.

“De kinderen ontdekken dat er een weg zal worden aangelegd door het bos achter het hotel. Ze komen in actie. Joost en Eefie verzamelen handtekeningen, terwijl Pepijn en zijn vriendin Lian voor de ‘harde aanpak’ gaan. Dit blijft niet zonder gevolgen en dan komt het bericht dat de weg toch doorgaat. Samen moeten ze een plan bedenken. Nina is ondertussen bezig met haar verjaardagsfeestje. Zal het de bende lukken om het dassenbos en Nina’s verjaardagsfeestje te redden?”

Een vlot te lezen derde deel van de hernieuwde serie. Leuk voor zowel de middenbouw als de bovenbouw om uit voor te lezen in de klas of door de leerlingen zelf te lezen.

Meer recensies van meesterth0mas