Huiveringwekkend mooi

MeneerLips 22 september 2022
Het boek Wij van Elvis Peeters kwam ik per toeval tegen na het luisteren van het programma De Taalstaat. Daar was Jellie Brouwer te gast en zij tipte een boek van Elvis Peeters, die ik overigens ook heb gelezen. Een totaal ander boek dan Wij, maar ook ontroerend mooi. De titel? Wat alleen wij zagen.

Elvis Peeters is een schrijversduo bestaande uit Jos Verlooy en zijn vrouw Nicole van Bael. Voor Wij uitkwam hebben ze meerdere kinder- en volwassenliteratuur geschreven, maar echt bekend zijn ze geworden met het boek De ontelbaren waarmee ze op de shortlist van de Libris Literatuurprijs hebben gestaan. Vier jaar later verscheen het boek Wij dat toen insloeg als een bom.