Eadulf ter dood veroordeeld

mick dubois 21 september 2019
Zeker en vast is dit het meest spannende boek in de reeks tot hier aan toe, al heb ik het vorige deel nog niet kunnen lezen, want hier staat letterlijk Eadulfs leven op het spel. Hij is veroordeeld voor de verkrachting en moord op een 12 jarige novice; De lezer weet, net als Fidelma, dat hij zon laffe misdaad nooit zou kunnen plegen, maar de koning van Laigin en (fidelma's oude tegenstander) bisschop Fossenbach zijn vastbesloten om hem op te hangen. Ze krijgt minder dan 24 uur om een beroep aan te spannen en de hoofdbrehon kan onmogelijk op die korte tijd ter plaatse komen; Het beroep zal worden beoordeeld door dezelfde rechter die Eadulf heeft veroordeeeld. Wie? Juist bisschop Fossenbach.

Meer recensies van mick dubois