Vrouwe van het duister

Veertien eeuwen geleden was Ierland al een - zelfs in onze ogen - zeer moderne en geëmancipeerde samenleving. Zuster Fidelma is nog maar net dertig, maar heeft toch al een hoge post in het Ierse rechtssysteem en wordt regelmatig gevraagd ingewikkelde kwesties te onderzoeken en conflicten te beslechten.

Zuster Fidelma is nog maar net in Santiago de Compostella aangekomen als ze een spoedbericht uit Cashel ontvangt. Haar vriend, de Saksische monnik Eadulf, is in het naburige Ierse koninkrijk Laigin beschuldigd van verkrachting en moord!
Fidelma haast zich terug, maar als ze in de abdij aankomt waar hij gevangen wordt gehouden blijkt hij al ter dood veroordeeld te zijn. Met veel moeite lukt het Fidelma van de vijandige koning Fianamail toestemming te krijgen de zaak nog eens te mogen onderzoeken, maar de executie wordt er niet voor uitgesteld. Het wordt een race tegen de tijd, want ze heeft maar nauwelijks vierentwintig uur om erachter te komen wie de valse beschuldiging van Eadulf op touw heeft gezet!

Redactionele recensie

Recensies (2)

Meer recensies

Is Vrouwe van het duister het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Vrouwe van het duister