Weg met Facebook!

motoguzzi 02 december 2018
Er is al veel gezegd over dit boek. Daar kan ik alleen aan toevoegen dat ik echt paranoïde van deze roman ben geworden. Het is een aanrader. Nu sta ik steeds wantrouwender tegenover de 'digitale revolutie'. Dat begon in de jaren tachtig toen we bij de gemeente opeens met pc's moesten gaan werken. Nu lach je erom, maar wat een drama was dat. Ik was nog jong en vond mezelf erg slim. Ik keek een beetje neer op al die 'ouwe lullen' die vlak voor hun pensioen nog achter het toen nog zwarte scherm terechtkwamen.
Nu ben ik zelf zo iemand die denkt: het zal mijn tijd wel duren. Hoe dat meisje helemaal ingepakt wordt door dat supertechnische bedrijf is fantastisch uitgewerkt. Ik zeg dus: lezen, want het is een spiegel van onze maatschappij.

Meer recensies van motoguzzi