Allemaal lezen dit geweldige verhaal!

Mrdennis 07 september 2021
Dat Stephen King echt kan schrijven weten gelukkig steeds meer mensen. Ik heb al behoorlijk wat van zijn boeken gelezen. Met de jaren lijkt hij steeds beter te worden. Dit boek is echt een uitschieter. Het bovennatuurlijke speelt in het verhaal geen rol. Het is gewoon een steengoed verhaal geworden met Billy Summers in een verrassende mooi uitgewerkte hoofdrol. Een oorlogsveteraan die klussen opknapt voor de maffia, maar alleen slechte mensen op de korrel neemt. Het verhaal rondom Billy kent meerdere lagen die allemaal even boeiend zijn. Gaandeweg het verhaal komt ook Alice in beeld. Ook haar karakter is mooi uitgewerkt. Meesterlijk beschrijft King de voorvallen van Billy en (later) Alice als Billy een laatste opdracht krijgt, die anders verloopt dan de bedoeling was. Meer dan 500 pag., maar het blijft spannend en interessant en is geen moment saai. De goed beschreven scenes in Irak en de subtiele humor (over onder meer Donald en Melania) verdienen een aparte vermelding in positieve zin. Kortom: wie van een uitstekend mooi uitgewerkt spannend verhaal houdt kan dit boek blind aanschaffen!

Meer recensies van Mrdennis