Lars Kepler: ipv top over de top

Mrdennis 07 september 2021
Ook dit (standaard vuistdikke) boek van Lars Kepler heb ik ondanks het hiernavolgende helemaal uitgelezen. Het verhaal is qua uitgangspunt intrigerend, waarbij het boek start met een moord op een jonge vrouw die jaren geleden ontvoerd is. De uitwerking is bij tijd en wijle zeker spannend en kent ook de nodige gruwelijke momenten. Het is alleen allemaal zeer vergezocht en onaannemelijk. Joona lost uiteindelijk een aantal moorden en ontvoeringen op van gestoorde figuren, waarvan de beweegredenen onduidelijk blijven en waar een stukje factfinding, dat uit de lucht komt vallen, is toegevoegd. En dit alles helaas zonder Saga. Je blijft echter (mede door het soepele taalgebruik van Lars Kepler) wel lezen. 2,5 ster

Meer recensies van Mrdennis