Typisch Engelse klassenstrijd

Mrdennis 16 augustus 2020
Intrigerende vertelling van typisch Engelse verwikkelingen, waarin een vriendschap tussen twee heren centraal staat. De ene is van arme komaf en komt uit een liefdeloze omgeving, terwijl bij de andere alles is komen aanwaaien omdat hij van adellijke afkomst is. De karakters worden door Day mooi uitgewerkt. Prettig zijn ook de steeds wisselende perspectieven en het terugschakelen in de tijd. Probleem is echter wel dat het verhaal niet echt origineel en bijzonder is. Het deed me ook veel aan Ripley's Game denken. Een thriller is het echter niet, want het wordt niet spannend. De uitkomst is bovendien niet verrassend en voorspelbaar. Toch blijf je doorlezen en wordt je uiteindelijk beloond met een aardig verhaal.

Meer recensies van Mrdennis