De film lijkt me te eng…

Natasha70 29 april 2024
Wat een spannend boek! Vroeger las ik ook Stephen King en nu blijk ik dit ook weer lekker spannend te vinden.

Je leest het avontuur van een jong jongen, en dat is helemaal niet erg. Het is zeer actueel in deze tijd geschreven. Ik schrijf, ‘de film lijkt me te eng’, want als dit verfilmd wordt is het dan een thriller of een horror verhaal? Ik hou van het thriller-achtige in dit boek. De spanning, je geloofd dat het misschien wel eens niet goed zou af kunnen lopen. Maar het wordt ook steeds meer horror. Met een boek maak je je ‘eigen film’ in je hoofd en ook die was best creepy. Als horror film zou ik dit niet hoeven zien. Ik vond de aanloop naar de ontknoping heerlijk, niet weg te leggen. Steeds weer verder willen lezen.
Wanneer het verhaal zich op zee afspeelt, op de boortoren wordt het moeilijk om het in ‘je hoofd’ te kunnen zien. Ingewikkeld, monsters, zwart en zee.
Maar goed, ik weet niet of u mijn review nog kunt volgen, maar het is een spannend boek! En ik heb het zeker helemaal uitgelezen, waarbij het einde me toch wat met vraagtekens achter laat. Ik ben wel zeker van plan om Hex te gaan lezen, want dat heb ik nog niet gedaan.
Hou je van spanning & horror, dan lezen dit boek!

Meer recensies van Natasha70