Bijzonder

NathalieZ 02 augustus 2021
Mijn moeder is aan het begin van de oorlog geboren op Schiermonnikoog. Dit boek is dus voor mij erg bijzonder. Veel van de informatie wist ik al maar toch ook nieuwe dingen. Erg leuk en bijzonder om een foto van de boerderij van mijn overgrootouders te zien op bladzijde 175 en later in het boek zelfs mijn overgrootvader nog op een aantal foto’s te zien. Mijn grootouders hadden een slagerij op het eiland. Mijn grootvader heeft vlees voor de Duitsers moeten bereiden. Hij heeft echter ook veel onder de toonbank verkocht. Mijn moeder kon zich het bombardement in 1943 nog herinneren.

Een echte aanrader voor mensen die graag zien hoe de oorlog was op andere plaatsen dan de grote steden.

Meer recensies van NathalieZ