draaimolen

NathalieZ 10 maart 2020
Het is een boek waarbij je goed moet opletten. De eerste twist begint al bij het voorwoord. Het is iets wantij normaal meestal over sla omdat ik graag gelijk met het boek wil beginnen. Maar hier viel mijn oog op de eerste zin. “Dit wordt mijn laatste boek.” Ik, en ik vermoed vele met mij, dacht dat het hier om Steve zelf ging. Dit heeft er wel voor gezorgd dat ik het gelezen heb.

Het boek leest wel makkelijk weg maar regelmatig moet je echt wel even bedenken hoe het zit, zeker door de waarschuwing dat je niets moet geloven wat je leest. Door de major twist ongeveer halverwege het boek heb je kans dat je weer aan alles gaat twijfelen wat je al hebt gelezen.

Tegen het einde werd het gedraai mij allemaal wat te veel. Ik had een beetje het gevoel dat de schrijver zelf wat in de knoop zat en daardoor werd het eind voor mij een beetje te vreemd en ongeloofwaardig.

Al met al wel een leuk boek.

Meer recensies van NathalieZ