interessant

NathalieZ 02 oktober 2020
Ik moest wennen aan de manier van schrijven het feit dat de namen veel op elkaar lijken (ten minste voor een niet Aziatisch persoon) maakte het voor mij wat verwarrend. Zeker omdat er dan de naam en dan de schuilnaam wordt gebruikt. Al moet ik wel zeggen dat de namen voor mij wat makkelijker ‘uit te spreken’ waren dan de namen in Scandinavische boeken omdat dit geen vreemde tekens waren.

Het hele boek was ook wel een gewenning qua cultuur. Je ziet hier heel sterk dat het respect voor ouderen hoog in het vaandel staat en dan vergelijk je het met de westerse cultuur en zie je toch dat het hier met het jaar minder wordt. Verder lijkt het allemaal snel te gaan in het boek, maar toch ook weer langzaam.

Het was een leuk boek om te lezen, maar ik denk niet dat ik snel een vervolg zal pakken.

Meer recensies van NathalieZ