Scandinavisch spannend

nicolet1968 30 augustus 2020
Een Scandinavische thriller is een genre wat ik altijd graag lees. Dit boek speelt zich af in Groenland, een land dat hoort bij Denemarken maar graag als zelfstandig land wordt gezien.
De Deense Matthew neemt na het overlijden van zijn vrouw en ongeboren dochtertje het besluit om als journalist naar Groenland te vertrekken. Hier komt hij terecht in een aantal mysterieuze overlijdens. Als hij de zaak gaat onderzoeken stuit hij op vier moorden in 1973, en de verdwijning van jonge meisjes.
Een heerlijke thriller met veel spanning en gruwelijke details.
Ondanks dat het een geweldige geschreven thriller is had ik wel moeite om het verhaal te blijven volgen.
De sprongen tussen heden en verleden met de daarbij behorende personages met moeilijke op elkaar lijkende namen vereisen veel concentratie.

Meer recensies van nicolet1968