Heks en Jager

Nienkearendsen 08 juni 2021
Plot
Het boek gaat over een heks genaamd Louise, ze word ook wel Lou genoemd. Lou is gevlucht van haar heksenkring omdat ze als kind opgeofferd zou worden voor iets veel groters.
Ze woont samen met haar beste vriendin Cosette, oftewel Coco, en ze proberen zo min mogelijk magie in hun dagelijks leven te gebruiken.

Er is ook een tweede perspectief in het boek van waaruit je leest, zijn naam is Reid.
Reid is een chausseur, dat wil zeggen dat hij een gelovige heksenjagen is, en hij geloofd met heel zijn hart dat heksen en magie kwaad zijn. Hij heet een chausseur omdat het verhaal zich afspeelt in een frans land, of een land dat frans is geweest.

Zodra je de karakters hebt leren kennen, krijgt het verhaal een plot twist, Reid de heksenjager en Lou de heks moeten verplicht trouwen om de reputatie van de chausseur te redden.
Lou word gedwongen om in het kasteel van de chausseurs te wonen, en al haar vrijheid word van haar genomen. Ze zit vast in de toren, en moet met Reid in dezelfde kamer verblijven.
In het begin gaat het stroef, maar uiteindelijk kunnen ze met elkaar overheen.

Louise komt in de problemen met haar moeder en haar oude heksenkring, en ookal voelt Reid zich verraden wilt hij haar toch redden.

Mening
Ik vond het persoonlijk heel lastig om in het boek te komen, ik wist dat het ergens in een Franse streek zich afspeelde, en dat Lou een heks was, maar dat was het wel.
Het duurt altijd even voordat je weet wat er precies gaande is in fantasie boeken, maar zelfs toen ik een paar hoofdstukken had gelezen duurde het lang om erdoorheen te komen.

Ik genoot ontzettend van Lou als hoofdpersoon, ze heeft grove humor voor een vrouw van haar tijd en was niet bang om te zeggen wat ze dacht. Terwijl Reid aan de andere kant sterk gelovig is en erg degelijk is.
Het contrast tussen de twee personen is ironisch, ze verschillend zoveel van elkaar en toch werkt het. Het is leuk om interacties tussen de twee te lezen en je verveeld je nooit tijdens het lezen van hun gesprekken.

Sommige delen van het boek zijn wel wat langdradig, maar als je er eenmaal in zit dan leest het wel lekker. Het taalgebruik is niet lastig om te begrijpen.
Door het hele boek heen lees je plot twist na plot twist, en zelfs op het einde van het boek gebeurd er iets wat het tweede boek ontzettend zal beïnvloeden.
Het is leuk dat het boek zo geschreven is, maar ik was richting het einde van het boek een beetje de draad kwijt.

Tot slot was het geen lastig boek om te lezen, het duurt wel even om erin te komen, maar het boek blijft spannend van begin tot eind.