Gewoon verliefd

Nreniers 08 januari 2020
Hij is een jonge, aantrekkelijke leraar Engels. Wanneer Joeri Stevens in september begint met werken op een nieuwe school gaat zijn aanwezigheid niet bepaald onopgemerkt voorbij. Zeker wanneer hij voor een klas van 21 15-jarige meisjes staat. Vooral de mondige Charlotte valt meteen op. Charlotte heeft meteen interesse in haar nieuwe leraar en gaat er dan ook volledig voor. Maar zij is niet de enige die de nieuwe leraar Engels zeer interessant vindt. Joeri probeert zich zo goed mogelijk op zijn nieuwe job te focussen terwijl hij bepaalde geheimen uit zijn verleden meedraagt…
Luc Descamps is een schrijver van eigen bodem. Hij werd vooral bekend met zijn reeks De donkere getallen. Gewoon verliefd is onderdeel van een serie boeken. De boeken staan wel los van elkaar. Zo heb je ook Gewoon gevoelig, Gewoon anders, Gewoon leven en Gewoon kwetsbaar. Allemaal verschillende onderwerpen vanuit het standpunt van een 15-jarig meisje.
In Gewoon verliefd volgen we (uiteraard) het onderwerp verliefdheid vanuit de leefwereld van 15-jarige meisjes. Met name van 2 totaal verschillende meisjes. De overzelfzekere, mondige Charlotte en de verlegen, gevoelige Jutta. Beide worden verliefd op hun nieuwe jonge leraar Engels maar beide ervaren ze die verliefdheid op een heel andere manier. Het boek wisselt perspectieven tussen Jutta, Charlotte en Joeri.
Dit boek was precies waar ik nog eens zin in had: een heerlijk, simpel boek dat heel gemakkelijk wegleest. Je laat je weer even meeslepen in dat verliefde gevoel van toen je zelf 15 jaar was! Soms was het wel een beetje ongemakkelijk. Zo beschrijft de schrijver soms een SMS-conversatie met jongerentaal, dit voelt een beetje onnatuurlijk aan. En ook Charlotte haar gedrag komt wat overdreven en uitvergroot over. Maar naast die 2 zaken was dit boek gewoon de perfecte ontspanning en vloog ik er doorheen!
Charlotte was een beetje het hoofdpersonage en ondanks ik niet heel erg fan was van haar, zorgde ze er wel voor dat je je aandacht bij het verhaal ging houden. Ik vond het in ieder geval een leuk, ontspannend boek: perfect om even in weg te dromen.

Meer recensies van Nreniers