Het hart van de adelaar

Nreniers 06 september 2020
Het hart van de adelaar – Emmelie Arents
Joana Sky heeft bijzondere krachten die ze angstvallig verborgen probeert te houden. Haar magie is namelijk verboden door hun koning. Ze is lichaamsbewerker, dit wil zeggen dat ze mensen kan genezen, maar even makkelijk vermoorden. Ze wordt echter ten onrechte veroordeeld voor het uitspreken van een Hartbewerking. De doodstraf lijkt haar lot. Koning Damon ziet echter de kans om haar magie te gebruiken voor zijn eigen doel: het uitroeien van de rebellen, de Adelaars. Joana wordt als slaaf gekocht en moet haar magie gebruiken tegen de Adelaars, een groep waar ze zich zo graag bij zou aansluiten. Gelukkig vindt ze in het kasteel al snel vriendschap bij de bastaardzoon van de koning, Evan. Vanaf het eerste moment is hij er voor haar. Hij lijkt in alle opzichten het tegenovergestelde van zijn halfbroer, de troonopvolger, Marcus. Joana krijgt het moeilijk. Hoe kan ze overleven zonder zichzelf te verliezen? En wie kan ze nu eigenlijk vertrouwen?
Emmelie Arents is een 26-jarige schrijfster van eigen bodem en dit is haar veelbelovende debuut.
Wat een verhaal. Wat een schrijfstijl. Wat ben ik fan.
Vanaf het eerste hoofdstuk zit je in het verhaal. Het begint meteen heel heftig en je leeft onmiddellijk mee met je hoofdpersonage. Emmelie heeft een boeiende fantasywereld gecreëerd die herkenbaar genoeg blijft.
Haar schrijfstijl is zo goed. Zo mooi, vlot en sterk. Het boek leest heel gemakkelijk en zit boordevol mooie quotes.
“ Marcus bestudeerde mijn reactie rustig, alsof hij me wilde lezen. Maar ik was geen open boek. Ik was een meisje met een gebroken hart dat ernaar verlangde om opnieuw vrij te zijn.”
Verder heeft het verhaal zo veel goede aspecten. Goede personages, een boeiende slechterik, een liefde om bij weg te zwijmelen, geweldige spanningsopbouw en een paar ijzersterke plottwists.
Ik ga ook eerlijk opbiechten dat mijn aandacht naar dit boek werd getrokken door de cover. Hamley Books heeft weer laten zien dat vormgeving een van hun sterke punten is. Een ander talent van Hamley Books is talent ontdekken, want voor een debuut kan dit echt wel tellen. Ik lees voortaan alles met Emmelie Arents haar naam op.
Het hart van de adelaar / Emmelie Arents / Uitgeverij: Hamley Books/ ISBN: 9789463967242 / Adviesprijs: €18,99

Meer recensies van Nreniers