Recensie van een kritische detectivelezer

Omaian 13 juni 2022
Tja, wat zal ik zeggen. Dat het het boek van een beginnend detective schrijver is? De dialogen zijn prima, zoals van Lucinda Riley te verwachten is. Over het algemeen, want er zijn ook inconsistenties: mensen die de ene keer dit zeggen en de volgende keer iets anders, zonder dat dit een doel heeft. Wat is de waarheid, best belangrijk in een detective. En de red herrings zijn te lang uitgesponnen.
En dan nog de grootste fout van een detective schrijver: alles wat je vermeldt moet een betekenis hebben in het verhaal. Als er op tafel b.v. een pijp ligt, moet dat later in het verhaal verklaard worden. In dit geval ging het om zoekgeraakte autosleuteltjes. Waarom dit vermelden als het geen rol speelt in het verhaal?
Enfin, normaal zou je zeggen: Volgende keer beter, ze moet er nog in groeien, in dit genre. Jammer genoeg is er geen volgende keer, maar ze is en blijft toch een boeiende schrijfster.

Meer recensies van Omaian