Teleurgesteld

PatCraenbroek 23 augustus 2020
Ik ben fan van het eerste uur van dit schrijversduo... Onderhuids, bezeten van mij... ik vond de boeken schitterend. De Frieda Klein reeks was behoorlijk, hoewel ik moet toegeven dat ik na boek drie ben afgehaakt. Ik was dan ook zeer in mijn nopjes toen er weer standalone boeken verschenen. Maar dit viel tegen. Eigenlijk is In Hechtenis één lange beschrijving van het proces van een van moord beschuldigde vrouw die zichzelf verdedigt. Dezelfde gebeurtenis, dezelfde ochtend waarop de moord werd gepleegd, wordt eindeloos herkauwd. Er wordt een tijdslijn opgesteld en telkens er een elementje wordt aan toegevoegd krijg je het geheel weer eens te lezen. Herhalend en saai... ik ben op den duur pagina's beginnen overslaan. Uiteindelijk kom je aan het einde, dat een hoog 'deus ex machina' gehalte heeft en denk je bij jezelf: ja, zo kan ik ook wel een plot bedenken.Heel jammer want ik liep echt hoog op met deze auteurs, ik denk niet dat ik nog een boek van hen koop.

Meer recensies van PatCraenbroek