In hechtenis

In hechtenis

Rank 118 Gelezen 1649 Aan het lezen 69 Wil ik lezen 948 Favoriet 48 Recensies 41
Thrillers & Spanning Artikelen 4 Lijsten 10 Spots 6   Topics 0

In hechtenis is de spannende literaire thriller van het wereldberoemde schrijversduo Nicci French, bekend van onder andere de Frieda Klein-serie. Tabitha zit vast in een huis van bewaring, beschuldigd van moord op buurman Stuart Rees. Van de bewuste dag kan ze zich echter haast niets herinneren, ze leed aan een depressie. Toch denkt ze dat ze onschuldig is. Wanneer ze merkt dat haar beoogde advocaat hieraan twijfelt, besluit ze zelf haar verdediging op zich te nemen. Maar dat blijkt lastig vanuit de cel. Diverse kennissen uit het dorp en haar ex bezoeken haar in de gevangenis, waardoor ze erachter komt dat Stuart weinig vrienden had en dat ze zelf met argusogen wordt bekeken sinds ze weer in het dorp is komen wonen. Zou iemand haar de schuld in de schoenen proberen te schuiven of heeft ze het misschien tóch zelf gedaan? Nicci French heeft weer een spannende thriller geschreven, vol onverwachte plotwendingen.

Literaire thriller
Eefje Bosch Mechteld Jansen ...
Ambo|Anthos
14 mei 2020
22 juni 2021

Ann Busquart Hebban Recensent

Whodunit of rechtbankdrama?

door: Ann Busquart 1 reactie

We doen het eens helemaal anders, moet schrijversechtpaar Nicci French gedacht hebben. Geen grote stad, geen hoogopgeleid hoofdpersonage, geen brave huisvrouw en geen huis vol vrienden.  Voor de setting van In hechtenis sloegen ze een nieuwe weg in. De vraag is of het ook een geslaagde weg was.

...

Reacties op: In hechtenis