De gunst

De gunst

Gelezen 0 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 15 Favoriet 0 Recensies 0
Thrillers & Spanning   Topics 0

De gunst is een ijzersterke thriller van Nicci French. Jude is een succesvol arts en is gelukkig met verloofde Nat. Vanuit het niets neemt haar eerste liefde, Liam, contact met haar op. Ze hebben elkaar niet meer gezien sinds hun relatie op dramatische wijze is geëindigd, jaren eerder. Liam vraagt haar om een bijzondere gunst: zou ze hem dat weekend – alsjeblieft? – willen ontmoeten? Weifelend stemt ze toe, en ze verzwijgt haar tripje voor Nat.

Bij de afgelegen cottage aangekomen blijkt Liam er niet te zijn. Even later krijgt ze een telefoontje van de politie: Liam is dood, vermoord. Daarmee staat Judes leven totaal op zijn kop. Ze probeert erachter te komen wat er precies met Liam is gebeurd, maar wordt steeds verder zijn wereld ingezogen. Zijn familie en vrienden lijken allemaal iets voor haar te verzwijgen. Ze moet dan ook alles op alles zetten om zich staande te houden – en het er levend van af te brengen. De gunst is weer een onvervalst spannende thriller van het topduo Nicci French.

'Nicci French staat garant voor een goed geschrevenen spannend boek.' – NRC Handelsblad

'Nicci Gerrard en Sean French zijn The Beatles onder de thrillerschrijvers.' – de Volkskrant

Literaire thriller
Ambo|Anthos