0000265145_Onderhuids_2_710_130_0_0
  Luister een fragment

Onderhuids

Rank 4404 Gelezen 1759 Aan het lezen 11 Wil ik lezen 264 Favoriet 32 Recensies 24
Thrillers & Spanning Artikelen 2 Lijsten 12 Hebban 1000 880   Topics 0
'In de zomer trekken hun lichamen hitte aan. De hitte dringt via de poriën in hun naakte huid. Heet licht komt de duisternis binnen. Ik stel me voor hoe het binnen in hen rondgolft en hen opwindt. Donker glanzend vocht op de huid.'

Drie vrouwen krijgen een anonieme brief met daarin de aankondiging van hun dood. Enige overeenkomst tussen de drie lijkt er niet te zijn: ze wonen niet in dezelfde buurt, zijn niet even oud, mooi of rijk. Ze kennen elkaar niet eens.

Deze gebeurtenis zet de wereld van Zoë, Jennifer en Nadia volledig op zijn kop. De politie, op zoek naar aanwijzingen, keert het leven van de drie vrouwen binnenstebuiten. Zorgvuldig gekoesterde geheimen en diep weggestopte angsten worden openbaar, relaties komen in de knel of stranden.

De afzender houdt de vrouwen dag en nacht in de gaten en wacht, zo blijkt uit de brieven die volgen, geduldig af tot het juiste ogenblik is aangebroken.

Literaire thriller
Molly van Gelder Eelco Vijzelaar