Het lezen waard

PebblesandRocks 19 januari 2022
"ze bevriest , het is een afbeelding van een boek dat ze in 65 jaar niet heeft gezien- een boek dat ze herkent als het boek van verloren namen"'

Verteld in dubbele tijdlijnen, leren we over Eva's carriere als documentvervalser tijdens de 2e wereldoorlog.
Als afgestudeerde studente in 1942 werd Eva gedwongen Parijs te ontvluchten na de arrestatie van haar vader, een Poolse Jood.
Ze vindt onderdak in een klein bergstadje in de Vrije Zone in Frankrijk en begint identiteitsdocumenten te vervalsen voor Joodse kinderen die naar het neutrale Zwitserland vluchten.

Het boek gaat over de moed van mensen in donkere tien hebben om aan de Nazi's te ontsnappen.jden en doordoor zeker de moeite waard om het te lezen.

Meer recensies van PebblesandRocks