Een legende die tot leven komt

peetje-joan 21 juni 2020
Over het dorpje Owee aan zee bestaat een legende. De legende van de Malamander. En zoals elke legende schuilt er een waarheid in. Maar hoeveel? Violet Purperwierer en Herbert Citroen gaat opzoek naar het legendarische 6th 6 monster. Want Herbie (Herbert) is tenslotte de beheerder van de gevonden voorwerpen in het plaatselijke hotel. Als je zin hebt voor avontuur, tegen wat spanning kan en gelooft in legendes moet je dit boek zeker lezen. Ik heb er enorm van genoten, zat zelfs op het puntje van mijn stoel toen.... Nee dat ga ik niet verklappen. De schrijver, Thomas Taylor, weet je te betoveren met zijn beschrijvende schrijfstijl. Ik kon het verhaal levendig verbeelden. Het dorpje Owee aan zee zou best ook Oostende of Blankenberg kunnen zijn. Ook de andere personages uit het verhaal zijn zeer makkelijk voor de geest te halen. En wat een uitvinding... een heuse Leesapotheek. Ik wou dat die echt bestond. Je krijgt het boek dat jij op dit moment nodig hebt. En wie kiest het dan wel? Hoor ik je vragen. Wel dat diet de zeemeeraap. Maar hoe precies? Ook dat kom je te weten als je het boek leest. Ik raad dit boek aan vanaf 9 à 10 jaar.

Meer recensies van peetje-joan