Schaduw van de nacht

Rachel van der Lee 27 december 2019 Auteur
Ava Collette ontvlucht haar verleden in Boston en huurt Brodie's Watch, een oud huis in een afgelegen kustdorpje in Maine. En ook al gaan er verhalen over de rondwarende geest van kapitein Brodie, ze voelt zich er onmiddellijk op haar gemak. Totdat ze vreemde geluiden begint te horen en de dorpelingen ontfutselt wat ze liever geheim houden voor buitenstaander: iedere vrouw die het huis bewoont heeft er ook is komen te overlijden. Is de geest van kapitein Brodie ervoor verantwoordelijk of is een moordenaar van vlees en bloed de schuldige? Iemand die steeds dichter in de buurt van Ava komt...

Dat Tess Gerritsen kan schrijven bewees ze al met haar Rizzolli en Isles serie.
Na lang wachten kwam deze stand alone uit.
Het in de ik vorm geschreven verhaal sleurt je mee naar een heel oud huis waar het schijnt te spoken. Heel vroeger was de eigenaar de kapitein van een schip.
Gaandeweg het verhaal keer je de ik persoon kennen als een vrouw met een geheim wat zich langzaam ontvouwd.
Ook wordt het verhaal over wat er zich door de eeuwen heen in dat huis heeft afgespeeld duidelijk. Je komt als lezer op het punt dat je niet meer weet of de vrouw het zich verbeeld of dat het toch echt is.
Een aantal kleurrijke personages komen langs om de hoofdpersonage bij te staan en uiteindelijk lost alles zich op. Een boek wat je heel snel uit wilt lezen met een verrassend einde!

Meer recensies van Rachel van der Lee