Heerlijk geschreven wraakverhaal

Ralfioso 11 december 2019
Wraak. Zoete wraak. Wie dagdroomt daar niet wel eens over? Iedereen heeft wel iets meegemaakt wat die wraakgevoelens oproept. Maar het ook tot in detail uitvoeren...? Daarom is het heerlijk om te lezen hoe de onzekere Kat door de mysterieuze (en soms net te perfecte) Rif wordt verleid om juist dat te doen. En vraag je je af waarom dit specifieke wraakthema niet veel vaker voorkomt in literatuur, films of series. Verder wil ik niks over de inhoud verklappen!
Wel over hoe het geschreven is. Sahadat zuigt je het verhaal in met haar zwierige en prettige stijl (zo'n stijl waarvan wie niet precies kan zeggen waarom, maar die je met onzichtbare hand als mak lammetje meevoert). Tussen de regels door vol met grappige, rake observaties. Het leest als een script voor een spannende serie of film. Michiel Huisman als Rif? En Kat gespeeld door ...? Inkoppertje voor Netflix!