Humoristische roman!

Ramonaleest 09 februari 2020
Wat heb ik enorm genoten van deze roman. Er zitten verschillende aspecten in die ik erg kan waarderen in een boek. Vriendschap, liefde en humor. Heb een paar keer met een glimlach achter mijn boek gezeten.

De personen in dit boek worden goed beschreven. Leuk ook de onderliggende relaties. Astra met Mei en Astra met Robrecht. Mei en Robrecht zijn al heel lang bevriend met Astra. Al hebben ze beide een andere vriendschap met haar. Ook deze wordt in mijn ogen mooi beschreven door dit verhaal heen.

Ook maak je in dit verhaal kennis met HeRa medewerkers Lisa en Anna. Al is dit op een oppervlakkige manier. De familie van Lucas komt ook aan de orde. Lucas heeft een goede band met zijn zus Evy. Beide hebben ze een iets moeilijkere band met hun moeder. Ik moet ook bekennen dat ik dit personage niet zo prettig vond. Maar de afkeer van een personage in een boek vind ik een leuk aspect. Want tjonge jonge wat er soms bij die vrouw uit haar mond komt, daar zou mening een stil van worden.

krijgt mee hoe Lucas en Mei hun relatie een kans gaan geven nadat ze elkaar op hun trouwdag voor het eerst ontmoet hebben. Je merkt wel als lezer al meteen dat er een chemie is tussen de twee wat soms voor leuke, onhandige momenten zorgt. Samen werken ze aan een leven samen, maar moeten ze ook hun verleden een plek gaan geven om open te kunnen gaan staan voor een leven met elkaar.
In dit boek komt veel chocolade voor. Grappig om te lezen dat Mei op bepaalde momenten naar chocolade snakt. Heel anders dan ik zelf Hihi. De hoofdstukken zijn van een prettig formaat. Ieder hoofdstuk eindigt op een stuk waardoor je weer door wilt lezen. Want je wilt weten hoe het verder gaat.

Meer recensies van Ramonaleest