Bijzonder verhaal

Raymond Zachariasse 27 februari 2023 Auteur
Een bijzonder boek over een meisje in het lichaam van een jongen. Er zijn - gelukkig - meer verhalen zoals George, maar wat mij juist opviel was de stijl van dit werkje. het is ene vrij simpel verhaal zonder veel conflicten en vooral de vrienden en familie van George gaan erg positief om met de verandering naar Melissa. Weinig drama, weinig soap. En daar ben ik eigenlijk wel blij mee. Daarnaast wordt George vanaf het begin al aangesproken als 'ze' en 'zij', wat voor de lezer uiteindelijk erg prettig overkomt. Ik was ontroerd door de reactie van haar broer en haar beste vriendin. Zoals gezegd geen drama, maar wel liefde. Het is eigenlijk een heel lief boek over een onderwerp wat ongewild toch veel problemen met zich meebrengt, problemen die eigenlijk niet nodig zijn. De auteur put ook uit hun eigen ervaringen, denk ik.
Ik ben benieuwd of er ooit een film van gemaakt word/is. Ik schrijf zelf scripts en dit is een prachtig verhaal om te verfilmen.

Meer recensies van Raymond Zachariasse