Open blik op de ouderenzorg

refreshing 06 maart 2022
In het boek volg je Teun die zijn intrek neemt op een gesloten afdeling binnen een verpleeghuis. Teun is verpleegkunde student die woont op een gesloten pg afdeling en hierbij zijn dagen door lijkt te komen met verbazing, warmhartigheid en een kritische blik.

Ik vind de bevindingen die Teun beschrijft over de dagelijkse uitdagingen binnen de ouderenzorg zeer herkenbaar. Mooi om te zien dat hij voor elk betrokken partij bij een bewoner met cognitieve achteruitgang een onderwerp ter discussie stelt om de kwaliteit van leven en zorg te verbeteren.

Het is een heel persoonlijk verhaal over Teun en zijn blik op de wereld rondom ouderenzorg. Hierbij belicht hij ook de persoonlijke kanten van zijn medebewoners. Hoe het boek geschreven is komt er laagdrempelig over en geeft het gevoel alsof je op dezelfde afdeling aanwezig bent.

Een mooi geschreven boek met fijne kritische gedachten rondom de ouderenzorg die hopelijk een positieve ontwikkeling teweeg zullen gaan brengen in de manier hoe wij als maatschappij/zorg/familie omgaan met deze populatie mensen.

Meer recensies van refreshing