Hersenziekten in de diepte

remco-knijpstra 26 augustus 2020
Zeer interessant boek die ik aan zou raden iedereen die in de zorg werkzaam is om een beter beeld te krijgen van hersenziekten. Er worden 9 hersenziekten in detail beschreven, zowel bekende als minder bekende. Bij elke ziekte komt een patiënt die aan de betreffende ziekte lijdt aan het woord en beschrijft daar in zijn/haar eigen ervaring met de ziekte. Verder wordt er in detail beschreven hoe de ziekte instaat en op welk deel van het brein het mogelijk invloed heeft. Ook komt er aan bod hoe diagnoses gesteld worden, welke behandelingen mogelijk zijn en welke perspectieven er nog voor mogelijke nieuwe behandelmogelijkheden in het verschiet liggen. Een zeer interessant boek en zeker een aanrader om te lezen.

Meer recensies van remco-knijpstra