lezersreactie panter

Robin2525 08 juni 2021
Voor ik het boek las wist ik niet over wat het boek ging gaan, maar de cover vond ik mooi gemaakt en dit trok wel aan. Ik vond de kleuren die Brecht Evens gebruikte erg mooi en volgens mij is dit een van de redenen waarom het boek zo goed verkoopt. De tekeningen in het boek zijn typisch voor Brecht Evens, geschilderd met waterverf. Het boek gaat over een meisje genaamd Christine die haar katje verliest. Terwijl ze zat te huilen door het verlies kwam er een denkbeeldige panter uit de kast. De panter is denkbeeldig, omdat hij alleen tevoorschijn komt als ze alleen is. Christine en de panter worden vrienden en de panter verteld Christine over panterland. Hij zegt dat het heel mooi is daar en hij er zeer gelukkig is. Later in het verhaal verteld een knuffeldier dat de panter niet te vertrouwen is. Christine geloofd het niet, maar het is toch waar. De panter is uit op verkrachting. Toen ik dit zag was ik erg geschrokken, omdat ik dacht dat dit een kinderboek was. Wat ik ook erg ongepast vond was dat het knuffeldier later ook stierf. Op het einde van het boek overlijd ook Christine. En dit bewijst ook de andere reden waarom het boek zo goed verkoopt, het verhaal is super goed. Er zit een diepe betekenis achter en ik raad het zeker aan