Aanrader!!

Robinnnnnx 19 november 2020
In een ruk uitgelezen! Ik deed het boek dicht en maakte mijn vriend meteen wakker om te vertellen hoe ontzettend spannend dit boek is. Ondanks dat hij op dat nachtelijk tijdstip (want ja, met dit boek ben je zo een paar uur verder) niet echt op een review zat te wachten, is ook hij begonnen met lezen. Ik ben een van die velen die fan is van de televisieserie. Ik was dus bekend met sommige personages als Bob, zijn gezinsleden en Nick. Ik was dan ook als de dood dat deze personages in het boek anders zouden zijn dat in de serie. Bij het lezen van de eerste paar bladzijden was deze angst meteen verdwenen. Ik zag ze echt voor me, Bob, Nick maar ook Liesbeth en de kinderen. Wat een ontzettend knap staaltje werk om juist deze bestaande personages zo gelijk te beschrijven. Tijdens het lezen van het boek, keek ik ook iedere zondagavond trouw naar de tv-serie. Zo begon ik tegen mijn vriend ineens over tante Mie en haar witwaspraktijken. Hij had het boek echter nog niet gelezen en had dus geen idee waar ik het over had. Deze verwarring kan naar mijn idee alleen ontstaan wanneer echt alles klopt. De personages, een realistische verhaallijn en bepaalde discussies die zowel in de serie als in het boek gevoerd worden. Ik zou dit boek in een tijdlijn plaatsen tussen de eerste en de tweede serie. Dit omdat er in de tweede serie ontwikkelingen zitten die in het boek (logischer wijs) nog niet meegenomen zijn. Echter doet dit totaal geen afbreuk aan het verhaal. Het klopt juist helemaal! Er zit een erg lange tijd tussen de eerste en de tweede serie, ook in het verhaal, waardoor het verhaal uit dit boek zich makkelijk afgespeeld kan hebben tussen de beide seizoenen. Ik heb een hele lange tijd niet meer gelezen, maar dit boek heeft ervoor gezorgd dat ik toch weer wat meer ben gaan lezen. Ik gun het mensen echt om te kunnen praten over het boek bij de koffieautomaat op het werk. Je wordt (misschien nog wel meer dan in de serie) helemaal opgeslokt in het verhaal. Al met al ,zoals de titel van mijn review stiekem al verraad, een echte aanrader!!