Het bloed van de zwaan

Het bloed van de zwaan

Rank 5 Gelezen 27 Aan het lezen 3 Wil ik lezen 75 Favoriet 9 Recensies 18
Thrillers & Spanning Artikelen 1   Topics 0

Februari 1929. Düsseldorf wordt opgeschrikt door een reeks moorden, op zowel mannen, vrouwen als kinderen. De slachtpartijen zijn even afgrijselijk als raadselachtig, want waar is het bloed van de slachtoffers naartoe? Rechercheurs Richard Meisters en Kaspar ‘Piszko’ Piaszkowski krijgen de taak om de moordenaar op te sporen. Verdachten en getuigen komen en gaan, maar de sadistische beul houdt niet op. Pers en publiek worden ondertussen hysterisch en eisen het uiterste van de tot het uiterste getergde rechercheurs. Het wordt een race tegen de klok om de rust in Düsseldorf te laten terugkeren.

Het bloed van de zwaan is gebaseerd op waargebeurde feiten in Düsseldorf in 1929, tegen de achtergrond van economische crises en de opgang van de nazi’s.

Dit is het eerste deel in een thrillerreeks waarin beruchte seriemoordenaars uit de geschiedenis centraal staan. Deel één vertelt het verhaal van Peter Kürten, ‘de vampier van Düsseldorf’.

Spannende boeken algemeen
01 januari 1970
05 juli 2022

Reacties op: Het bloed van de zwaan