Kus me met kerst - een aanrader!

Roosmarieke 14 december 2019
Kus me met kerst is een echte aanrader!

Dit keer was ik de gelukkige die van Tinteling Romance het ebook vooruit mocht lezen. Het boek bestaat uit twee verhalen. Ondanks dat ik dit wist, overviel het einde van het eerste verhaal mij nogal. In een ebook ben je niet fysiek op de helft van je boek.

Het eerste verhaal Terug naar het happy end is van Rian Sevenhuijsen. Pas toen ik het verhaal aan het lezen was en ik veel herkende van de schrijfstijl, kwam ik erachter dat Kate Paris haar pseudoniem is. In het begin herkende ik veel uit de boeken die ik van haar heb gelezen.
De hoofdpersoon van het verhaal is Sanne, die het Oud&Nieuw feest van haar zus weet te redden door de catering op zich te nemen wanneer de cateraars ziek zijn. Op dat gekostumeerde feest komt ze Dracula tegen waar ze voor valt. Tijdens het gesprek lijkt Finn (Dracula) haar een zetje te geven om een pand te huren voor haar cateringbedrijf. Ze spreken af dat wanneer het echte liefde is, ze elkaar over een jaar weer zien op het feest. Vlak voordat het jaar voorbij is, komt ze samen met haar zus, Finn tegen op een kerstmarkt. Met wat hulp van haar compagnon spreekt Esmée Finn voor het jaar voorbij is en dat lijkt uit te lopen op een drama.
De schrijfster, Rian, schrijft lekker vlot en zie je het verhaal voor je en zou je wensen dat je Sanne het juiste in kunt fluisteren om te zorgen dat ze tóch haar Finn aan de haak kan slaan.
Jammer dat het verhaal zo kort was, er mag wel een vervolg komen van Sanne en Finn, samen met haar zus Esmee!

Het tweede verhaal is van Lily Frank ; 'Stampij op een Snowboard'.
Gigi komt thuis en ontdekt dat haar verloofde met een ander in bed ligt. Ze belt haar beste vriendin Selia, die haar op laat halen door haar broertje Jesse. Selia en haar vriend hadden gepland om samen met Gigi en haar vriend op skivakantie te gaan. Nu Don, de vriend van Gigi vreemd is gegaan neemt uiteindelijk Jesse de plaats in van Don. Zonder al te veel te vertellen draaien Jesse en Gigi al behoorlijk lange tijd om elkaar heen, zonder het van elkaar te weten.

Sommige clichés worden uitvergroot, maar al met al een heerlijk boek om, met de kerstverlichting aan en een kop thee, onder een dekentje op de bank te lezen. Rian en Lilly schrijven lekker vlot en je wilt steeds weten hoe het verder gaat.

Meer recensies van Roosmarieke