De liefde voor de muziek!

Op basis van de titel had ik niet verwacht dat het boek over muziek zou gaan. Ik had eerder verwacht dat het over iemand op het platteland zou gaan die op zoek is naar de liefde. Tijdens het lezen van het boek kom je erachter dat het ook wel gaat om een soort liefde. De liefde voor de muziek!!! De auteur weet heel beeldend te beschrijven hoe de muziek klinkt. Dit doet ze door je mee te nemen met verschillende personages die meedoen aan een muziek concours. De opbouw daarvan is gestructureerd omdat ze per ronde beschrijft wat er gebeurt. Dit maakt dat je het boek wanneer je het een tijdje weggelegd hebt zo weer oppakt en weet waar je gebleven was. Het verhaal kabbelt rustig een beetje voort. Dit maakt het soms wat saai en langdradig. Het thema wat voor mij in dit boek centraal staat "is doen wat je leuk vindt". Er is met name één personage die ook echt het plezier in de muziek weer terug moet vinden. Kortom op zoek naar haar eigen liefde voor de muziek!
Die zoektocht naar liefde voor de muziek zorgt ervoor dat als ik alle voors en tegens afweeg dan het boek 4 sterren geef.

Meer recensies van Rozemarijn Berentsen-Otterman