bijzonder

Sammy creutzburg 21 augustus 2019
S heeft nog 24 uur voor de voltooiing van zijn manifest waarin hij het raadsel van het leven ontrafelt. Het manifest is het startschot voor de ontwikkeling van een zelfstandig denkende computer die dit keer niet wordt gevoed met algoritmen, statistieken, feiten en data, maar met de ideeën van kunstenaars, filosofen en schrijvers - de geesten die al eeuwenlang onvermoeibaar zoeken naar het antwoord op de vraag: wat ís de mens?

Ik heb dit boek mogen lezen samen met andere als blind date voor de leesclub.Dit is mijn eerste blind date boek.:) In de preview die wij konden lezen voor wij ons aanmelden, had ik heel erg het gevoel dat het een heerlijke roman zou zijn. Dit was niet het geval.
De cover van het boek is simpel wit met een kleurrijk paard met daarin een gasmasker verwerkt. Het heeft wel iets moois en bijzonders, maar door de Gasmasker ook iets luguber.
Het wel bekende pakketje kwam binnen en wij mochten er aan beginnen. bij de eerste paar hoofdstukken had ik al gelijk wow, dat word niet even simpel uit lezen. In het begin van het boek, de eerste paar hoofdstukken, had ik echt zoiets van wattt?? ik snap het totaal niet. En begon sommige stukken opnieuw te lezen om het te begrijpen. Maar door middel van doorlezen en wat research via Google, begonnen langzaam maar zeker de puzzelstukjes op zijn plek te vallen.
Het boek is opgedeeld in verschillende verhaallijnen die van S. zelf zijn of met s te maken hebben. Je krijgt sneak peeks in het leven van de mensen om S heen. Je krijgt flashbacks in het leven van S. en momenten in het huidige leven van S.
Het is een boek dat je aan het denken zet.

Meer recensies van Sammy creutzburg