Hartverwarmend en Lief

Sandra 29 juli 2020
Ik had hele andere verwachtingen van dit boek, maar dat maakte het zeker niet minder leuk. Zo wist ik in eerste instantie niet dat dit een jeugdboek was. De tekst op de achterkant sprak mij gewoon aan. Toen ik eenmaal begon met lezen ging dat een stuk sneller dan verwacht. Het verhaal loopt vlot, vaak met korte hoofdstukken, eenvoudig en toch mooi taalgebruik.

Het verhaal vond ik heel mooi. De tweeling Dallas en Florida zijn erg achterdochtig geworden voor volwassenen door hun ervaringen en Tiller en Sairy hebben zelf dingen waar ze aan moeten wennen wanner er weer kinderen in hun leven zijn. Het boek vertelt een lief verhaal over een koppel en een tweeling die in elkaar de familie vinden die ze onbewust hadden gemist.

Alleen het einde frustreerde mij enigzins, aangezien het bepaalde vragen open laat. In sommige verhalen kan ik het waarderen dat de schrijver het open laat voor de interpretatie van de lezer. En het verhaal geeft wel genoeg hints om het zelf verder in te vullen. Maar gezien om welke vragen het gaat en omdat je zo meeleeft met de tweeling had ik het mooi gevonden als er nog een aantal pagin's gewijd zouden zijn aan het verhaal écht afsluiten. Je weet hopelijk wat ik bedoel als je het gelezen hebt. En aanraden doe ik het zeker. Als is het maar omdat het lekker wegleest en je met een fijn gevoel achterlaat.

Meer recensies van Sandra