Heerlijk debuut

SanneV 09 juni 2020
De Achtbaantester is een uniek verhaal over Herman van Dusselen. Volgens de mensen om hem heen ‘een beetje’ anders. Zelf heeft hij zich weleens afgevraagd wat hem nu precies anders maakt. ‘Hij zag alleen maar mensen die anders waren, niemand was hetzelfde’. Zijn enorme verzameling knikkers ziet hij als vrienden, zijn speciale knikkerkamer is de plek waar hij zich veilig en vertrouwd voelt. Over wat er vroeger is gebeurd, wil hij niet teveel nadenken. ‘Als we er niet over praten, is het er niet’, dat is wat hij heeft geleerd. Dit boek neemt je mee in de continue gedachtestroom van Herman, die stap voor stap buiten zijn comfortzone gaat. Mede vanwege de vrouw met de stralende kattenogen die in een pretpark suikerspinnen verkoopt; Jeanette. De Achtbaantester is heerlijk om te lezen. Herman maakt de lezer deelgenoot van zijn pijn, zijn angsten, zijn gevoel voor humor en zijn blik op de wereld. Een blik die soms best een beetje herkenbaar is want; in iedereen schuilt in zekere zin wel een stukje Herman van Dusselen. Snel lezen dus!