Hemmingway in nieuw jasje

Saskia-M 27 juli 2022 Auteur
Een heel origineel verhaal met Hemmingway's The old man and the sea in een nieuw jasje. Niet het typische, romantische zeemeermin verhaal. Wel een authentiek verhaal over de bevolking van en de wateren rondom Black Conch, waar ik in het begin echt in moest komen door het gebrekkige taaltje. Het kostte me moeite over gekke woorden als 'bezorgen' (ik maak me zorgen) heen te lezen en ook het continue gewissel tussen 'mejuffrouw Rain' en 'Arcadia' (een en dezelfde persoon) vond ik lastig. Wel gaf uiteindelijk juist dat gebrekkige taaltje een heel authentiek sausje aan het verhaal. Hou je van Hemmingway's verhaal over de strijd van de oude man met zijn marlijn, dan is dit een absolute must-read. Hou je van zeemeerminsprookjes, dan zeker ook.

Meer recensies van Saskia-M