Mee de ruimte in

SavannahBay 31 augustus 2021 Boekverkoper
Recensie van onze collega Savitri: Dit is een prachtig geschreven boek over een groep aan boord van een ruimteschip. Het gaat niet zozeer over hun werkzaamheden en de avonturen die ze beleven, maar vooral over de interactie van de bemanningsleden onderling. Becky geeft elk karakter een eigen stem, vol nuances, geschiedenis en emoties. De manier waarop ze de verschillende rassen, hun cultuur en geschiedenis beschrijft, vind ik bewonderingswaardig. Zonder lappen tekst waarin je verdwaald raakt, weet Becky je de ruimte mee in te nemen, waar je langzaam aan steeds meer te weten komt. Dit boek is ook heel goed te lezen voor mensen die niet van sciencefiction houden. Het is deel 1 in de Wayfarer serie, die bestaat uit vier boeken. Hoewel de boeken op zichzelf te lezen zijn, zou ik aanraden ze in volgorde te lezen omdat sommige karakters uit eerdere delen, later terugkomen.

Meer recensies van SavannahBay